Webáruház fejlesztés – példa: ruha üzlet

A divat a mai világban nagyon meghatározó szerepet tölt be. Hajlamosak vagyunk elítélni valakit, mert nem követi a divatot, vagy azért, mert éppen más divatot követ, illetve ha mondjuk, ő diktálja a divatot. Nem egyszerű magunknak és mindenki másnak is megfelelni, persze másnap nem feltétlen muszáj, első körben azzal legyünk kibékülve, hogy mi hogy nézünk ki, és hogy mennyire érezzük jól magunkat a ruhákban, amiket viselünk. Szerintem jó dolog mindenképp, ha az ember tisztában van azzal, hogy milyen adottságai vannak, milyen ruhákat tud viselni úgy, hogy nem szorong bennük és tetszik is neki. Én is mindig eszerint igyekszem választani, illetve nálam nagyon fontos szempont a divaton felül a kényelem is. Hiába egy jól kinéző ruha, ha nem tudom hordani, mert kényelmetlen. Ha kényelmetlen és rosszul érzem magam benne, akkor az egyből kiül az arcomra és máris nem úgy viselem azt a ruhadarabot, ahogy kéne. Rengeteget szoktam neten nézelődni és próbálom elképzelni, vajon nekem melyik hogy áll. Millió és egy webshopot át szoktam futni szabadidőmben, és próbálok ihletet meríteni a következő vásárláshoz. Így tettem pár hete is, amikor egy ruhaüzlet webhopján jártam. Mivel nekem egy kis ékszerüzletem van, ezért a webshopokat úgy is szoktam nézni, hogy vajon az én üzletágamban mivel tudok több és jobb lenni, mivel tudok kitűnni a tömegből és olyat adni a vevőimnek, amit máshol nem kapnak meg. Divat persze nem csak itt, hanem akár a konyhabútorok terén is jelen van, ott is hasonló döntések alapján vásárolnak az emberek. Annyi különbséggel, hogy ott a ház, illetve lakás „viseli” a konyhabútort, ahhoz kell passzolnia, míg a ruha az emberhez kell, hogy passzoljon.

Belefutottam egy új ruhaüzletbe és érdekes mód a webshop jobban lázba hozott, mint a termékeik. Nagyon jól megszerkesztett, igényes, profi webshop volt. Gondolkoztam rajta egy ideig, hogy írjak-e nekik, hogy megkérdezzem, melyik céggel csináltatták, aztán elhessegettem a dolgot. De mivel már jártam a honlapjukon, a napokban előjöttek a reklámok és mindig visszatértem az oldalra. Nem bírtam ki, írtam nekik egy levelet.

Beleírtam, hogy kicsit furcsa kérdéssel fordulok hozzájuk, de nézzék el nekem, mert más üzletágban tevékenykedem, és nagy segítséget nyújtana nekem ez az információ. Megkérdeztem, hogy melyik céggel készíttetették a webshopot, mert nekem is van ugyan, de a webáruház fejlesztésre szorul. Nekem egy saját kezűleg összeeszkábált webáruházam van, vagyis inkább csak az alapjai.

Rá 1, azaz egy napra már jött is a válasz e-mail formában. Készségesen segítettek és elmondták, hogy a Grent Média készítette neki a webshopot, ők tartják karban és ők fejlesztik. Azonnal megnéztem a honlapjukat és átolvastam minden webáruház fejlesztéssel kapcsolatos dolgot. Rengeteg új és hasznos anyagot találtam a honlapjukon, amik után egyből reményt kaptam, hogy egyszer talán az én webáruházam is olyan, vagy legalábbis hasonló lesz, mint azoké az ügyfeleké, akik a referenciák között szerepelnek a honlapon. Nagyon megörültem ennek az egésznek és mielőtt bármit tettem volna, elkezdtem olvasni a honlapot és leginkább a webáruház készítés feltételeinél ragadtam le.

Sok jogi feltételnek kell megfelelni, sok tippet és tanácsot is adnak. Nem éreztem már annyira jó alapnak a saját webshopomat, ezért elkezdtem gondolkozni, hogy lehet, kéne egy teljesen új, amit ők csinálnak, és akkor 100%-ig biztos az, hogy tudni fogják a jövőben kezelni és fejleszteni. Megkérdeztem erről a legjobb barátnőmet, mert ő mindig épkézláb válaszokat tudott adni minden kérdésemre. Ő ismer engem, és tudja azt is nagyon jól, hogy nekem mi a jó és néha bizony kell egy kis noszogatás.

Betti meggyőzött! Neki is nagyon szimpatikus volt a cég így az első honlap látogatás után és azt mondta, hogy ennél jobb döntést nem is tudok hozni. Aztán elkezdtük még nézegetni, hogy mi hogy van náluk, majd csak ezután küldtük el az árajánlat kérést. Elég gyorsan kaptunk reakciót, aminek különösen örültem, mert már nagyon izgatott voltam. Volt egy megbeszélésünk, majd elkezdtük a közös munkát. Felvázoltam minden ötletemet és tervemet, mert úgy gondolom, hogy ez alapján tudnak igazán jó munkát végezni, ha megfelelő mennyiségű információt kapnak rólam, rólunk, az üzletről. Mégiscsak erről fog szólni, azt szerettem volna elérni ezzel, hogy tudjanak miből dolgozni és ne legyen megrekedés, félreértés, bármi ilyesmi, ami esetleg kellemetlenséget tudna okozni.

Elmondtam nekik azt is, ami az alap ötletem volt. Szerettem volna fejleszteni a már meglévő áruházamat. Megnézték és azt mondták, nem is rossz, ahhoz képest, hogy nem ezzel foglalkozok. Ennek azért örültem, de tudtam, nem az igazi. Ők is mondták azonnal, hogy oké, nem rossz, de egyszerűbb és olcsóbb lesz egy újat csinálni, ezért inkább ezt javasolják. Első lépésként egy teljesen új webáruházat kéne létrehozni, majd ezután lehet ezt fejleszteni a jövőben, bővíteni, változtatgatni és persze karbantartani.

Nagyon kedvesek is voltak velem, nem azt éreztem, hogy egy ember vagyok a millióból, hanem tényleg személyre szabottan kezelték a kérésemet, igényeimet. Kevés az ilyen. Sokszor érzem azt egy-egy üzletnél, vagy bárhol a vendéglátásban és a kereskedelemben, hogy még nekem kell hálásnak lenni, hogy pénzt hagyok ott valakinél egy termékért vagy szolgáltatásért. Természetesen megadom az alapvető tiszteletet, amit visszafele el is várok én is, de azért nem kéne elfelejteni, hogy a vevők után van bevétel, abból kapja mindenki a fizetését is. Sokaknak jobban meg kéne becsülniük a vevőket és jobban értékelni azt, ha sokan vannak, nem kiakadni ezen, mint egyes helyeken ez szokás.

Ezzel szemben a Grent Média munkatársaival én teljesen elégedett voltam, sőt, nagyon pozitív benyomást tettek rám és minden kérdésemre hosszú, mégis lényegre törő, kielégítő és részletes válaszokat kaptam. Én személy szerint csak ajánlani tudnám őket, hisz nélkülük, valószínű nem lennék előrébb egy webáruház fejlesztéssel, így viszont lett egy nagyon szuper, új webáruházam!