Újrahasznosított divat: útmutató a tökéletes apróhirdetéshez

Pár nappal ezelőtt Budapest utcáit járva szembejött velem gyerekkorom kedvenc piros szoknyája, amit már hét évvel ezelőtt kinőttem. Költözéskor került elő még egy éve, akkor döntöttem el, hogy túladok rajta. Fel is tettem a nextapro.hu-ra, ahol hamar jelentkezett egy vevő, aki a kislányának szerette volna megvenni. Ez egyszerűen ment, és a kis szoknyám új gazdára talált. Velük találkoztam a körúton.

Örültem az esetnek, mert így láttam, hogy a kinőtt szoknyám, csak úgy, mint más általam megunt holmik mások számára továbbra is használhatóak, sőt, sok örömet okoznak új tulajdonosaiknak. Bár nem volt könnyű döntés megválni pár szeretett darabtól, a nextapro.hu sokat segített, mert nagyon felhasználóbarát. Ezen az oldalon minden apróhirdetés ingyen adható fel. Ez nagyon tetszett, hiszen így bármiféle pénzbefektetés és az ezzel járó kockázat nélkül teremthettem meg a lehetőséget arra, hogy valakinek megakadjon a szeme az általam hirdetett ruhákon. Az oldal az ingyen apróhirdetés mellett jutalék nélkül működik, tehát a meghirdetett ruhákért valóban annyit kaptam, amennyit kértem.

Ez a legtöbb esetben egy általam meghatározott fix ár volt, de olyan ruha is volt, amit egy magasabb irányáron hirdettem meg, amit a vevővel pontosítottam. Csak egy olyan ruha volt, amit ingyen kínáltam, mert annak inkább eszmei értéke volt számomra. Szerencsére egy olyan vásárló találta meg, aki osztozott a kutyák iránti rajongásomban és értékelte a tappancsmintás felsőt. Nem is hitte el, hogy valóban ingyen adom, pedig az apróhirdetős oldalon ez egyértelmű, hiszen ilyenkor nem 0 Ft-ként adom meg az árat, hanem bejelölöm, hogy ingyen elvihető az adott termék.

aprohírdetés ingyen

A hirdetésfeladás legjobb része a fotózás volt. Egy barátnőmet kértem meg, hogy segítsen. Elhozta az unokahúgát, akire még jó volt a legtöbb eladásra szánt ruci. Kimentünk a szabadba, hogy élettel telibbek legyenek a hirdetéshez csatolt képek. Ez a cím és az ár mellett a legfontosabb eleme a hirdetésnek, főleg egy olyan oldalon, ahol az apróhirdetések ingyen kerülnek fel. Ezt látja meg a vásárló először, ez alapján dönti el, hogy megnyitja-e a részletes leírásért a hirdetést. Hiába keres az illető piros szoknyát, és én hiába írom ezt bele a hirdetés címébe, ha a képen a szoknya barnának tűnik. Sajnos volt már olyan próbálkozásom, ami utólag belátva hasonló okból nem volt eredményes. Egészen biztos vagyok abban is, én is szalasztottam már el egy jó vételt, csak azért, mert a képen nem láttam meg a darabban rejlő szépséget.

Szerencsém volt, hogy az apróhirdetésekhez csatolt képekhez ilyen aranyos modellt is tudtam szerezni. Felvéve jobban látszik az eladásra szánt ruha fazonja és anyaga, esése is. arról nem beszélve, hogy a potenciális vásárló így kedvet kap ahhoz, hogy ő vagy az ajándékozottja viselje majd a ruhát. Jobban el tudja képzelni, hogy milyen alkalomra, milyen kiegészítőkkel venném majd fel, így könnyebben dönt majd a vásárlás mellett.

Azért is jó a ruhákat felvéve hirdetni, mert így felhívja a kép magára a figyelmet. A legtöbb apróhirdetés mellett az oldalon olyan képet látni, amin a ruha az ágyra, asztalra, padlóra kiterítve vagy egy szekrényre felakasztva látható. Vásárlói szemmel azonban fontos, hogy azt is lássa a böngésző, hogy hogy áll a ruha valójában. Ha egy ilyen kép jelenik meg a hirdetés mellett, akkor sokkal könnyebben akad meg a vásárló szeme a ruhán, mintha ugyanazzal a beállítással találkozik, mint a legtöbb fotón.

Arra azért figyeltünk, hogy a barátnőm unokahúgáról készült képek minden értelemben tiszták legyenek. A szülők beleegyeztek, a képek a kislány korához illőek voltak és igyekeztünk minden egyéb zavaró tényezőt, hirdetést kiszűrni a fotósorozatból. Ezt javaslom minden hirdetőnek, hiszen itt a ruhát akarjuk eladni, nem mást!

Miután elkészültek a képek, egyenként elkezdtem feladni a hirdetéseket. Ekkor már túllendültem a kezdeti nehézségeken. Jó volt látni, hogy valaki más is hordhatja még az én levetett ruháimat. Így könnyebben szántam rá magam, hogy a hirdetésfeladásnál üresen tátongó lyukat, a leírás helyét megtöltsem. Mivel ezt azonban csak akkor látja a vásárló, ha már érdekli valamelyest a ruha, ezért először két másik fontos dologra kellett koncentrálnom.

Ahogy azt már írtam, a nextapro.hu-n a kép mellett a cím és az ár látható, amikor valaki az apróhirdetések között keresgél. Ha a kép magáért beszél, akkor a címmel csak alátámasztjuk a fotón látottakat, segítséget nyújtunk a vásárlónak, hogy eligazodjon a rengeteg apróhirdetés között. Ezért a címben szerepeljen az eladásra kínált termék színe, anyaga, mintája, mérete, jellege és típusa is. Emellett, ha fontos, a márkáját is megemlíthetjük, de csak ha biztosan eredeti! Esetleg beleírhatjuk a címbe azt is, hogy a ruha milyen állapotban van. Ezzel azonban vigyázni kell, hiszen sokan visszaélnek az „alig használt”, „újszerű”, „új hatású” és más hasonló kifejezésekkel.

Én az egyszerű megfogalmazás híve vagyok, ezért ezek közül mindig csak a legszükségesebb információkat osztottam meg a címekben. Ezeket viszont pontosan és helyesen írtam bele, hogy aki ez alapján keres valamilyen terméket, az biztosan rátaláljon az én ruhámra a sok egyéb apróhirdetés között. A jó helyesírás, igényes megfogalmazás emellett bizalmat is teremt a kereső és a hirdető között. Nem érdemes túlzottan figyelemfelhívó, szenzációhajhász szövegekkel a hirdetésünkre csalogatni a vásárlók tekintetét, hiszen a túlzások, valótlanságok hamar kiderülnek, és rossz fényt vetnek valamennyi eladásra kínált termékünkre. Én végig egyszerű, tisztán érthető címszavakat, rövid szókapcsolatokat használtam, kerülve a nagybetűket és indokolatlan írásjeleket.

Ugyanez vonatkozik a részletes leírásra, ahol megismételhetjük a címben leírtakat, kiegészítve olyan információkkal, amik segítenek az érdeklődőnek abban, hogy valós képet alkosson a meghirdetett termékről. Én sokszor megemlítettem egy-két személyes történetet, gondolatot, hogy a vásárlóm is ki tudjon alakítani személyes kapcsolatot a ruhával és könnyebben döntsön a vásárlás mellett. Ez nem kötelező, de egy jó trükk, amivel könnyebben eladhatóvá válik bármilyen termék.

Bár az apróhirdetés ingyen adható fel, érdemes időt és energiát fektetni a hirdetés igényes elkészítésében, így garantált lesz a siker. Ez a praktika vált be a piros szoknya esetében is. A vásárló anyuka méret alapján keresett lányka szoknyát. A hirdetések között feltűnt neki az élénk kép, a cím pedig segített neki abban, hogy tudja, ez a termék szóba jöhet. Amikor a részletes leírást olvasta, úgy vélte, ez remek viselet lesz kislánya számára egy esküvőre, hiszen az a szoknya megjárt már pár lagzit és sosem hagyott cserben. Ahogy a körúton elsétáltak mellettem, láttam, hogy nem bánták meg a döntést és ezzel nekem is örömet okoztak, hála a nextapro.hu-nak.